مشخصات فیزیکی سنسور

مشخصات فیزیکی سنسور

در همه سیستمهای کنترل صنعتی با هدف انجام عملیات کنترل فرآیند, نیاز به اندازه گیری صحیحی از کمیتهای پروسه نظیر فشار، جابجایی خطی ، دما، شتاب، سرعت، دبی حجمی، رطوبت، سطح مایعات، فاصله و امثال آن وجود دارد. انتخاب و تحلیل مبدلی که به عنوان طبقه اول سیستم کنترل یا انداز هگیری هریک از پارامترهای فوق الذکر، مورد استفاده قرار گیرد، از وظایف مهندسی کنترل است که کنترل کننده مناسب را برای پروسه، طراحی یا پیاده سازی می نماید.
پس از تبدیل کمیت فیزیکی به سیگنال الکتریکی، این سیگنال باید به یک سیستم پردازش کننده مثل کنترل کننده دیجیتال یا آنالوگ و یا ثبات و نمایشگر انتقال یابد. 

sensor

یک کمیت فیزیکی در یک سیستم کنترلی را هرگز نمیتوان دقیقتر از آنچه که اندازه گیری می شود کنترل نمود. از طرف دیگر، در جاییکه نمیتوان توسط سیستم کنترلی و عمل کننده های بکار رفته در آن پارامتر فیزیکی با دقت بالا را کنترل نمود، استفاده از یک مبدل با دقت بسیار بالا  توجیه پذیر نیست.

عمل انداز هگیری عبارتست از نسبت دادن یک مقدار عددی به یک کمیت فیزیکی که آن کمیت بواسط مقدار عددی مربوطه توصیف می گردد. اندازه گیری ممکن است با هدف نمایش دادن یا برای کنترل و یا انجام یکسری آزمایشات فنی و تحقیقاتی انجام شود.

برای مطالعه این مقاله به صورت کامل اینجا را کلیک کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395برچسب:, | 13:52 | نویسنده : دیبا سنسور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.